no onneksi ei sentään ihan vielä, mutta mie olen jo pikkuhiljaa käynyt suunnittelemaan joululahjoja..suvussa aika paljon pieniä lapsia samoin ystäväpiirissä, että heille tulee tehtyä joululahjat. Ja mie kun teen ainakin suurimman osan itse niin pitää alkaa jo nyt valmistautua..ja itseasiassa mie olen jo vähän myöhässä täs suunnittelemises, parhaimmillaan (pahimmillaan) olen aloittanut jo elokuussa, viimeistään syyskuussa valmistamisen...no tuli nytkin hankittua jo pari kangasta joululahjoihin tuossa heinäkuussa...

Oon nyt tuon Preening Pixien jälkeen tehnyt vain pieniä "välitöitä", tai ainakin sellaisia mitkä on nopeesti valmistunut. Tein ystäväni lapsenlapselle kilpikonnan ja lähetin Havaijille, sen pitäisi olla perillä siellä tällä viikolla. Lankana novitan 7 veljestä ja ohje on jostain Novita-lehdestä (ei kauhean vanhasta, mutta en nyt muista mistä).

1966349.jpg

Ja kun kerran Sandra nyt sitten on saanut ekan Brazin (mie olen sanonut, etten tule ostamaan yhtäkään Brazia meidän neidille, en vaan voi mitään, mutta miusta ne on rumia), niin pitihän kiltin äidin tehdä sit muutama vaate sille.

1955928.jpg

1966216.jpg

molemmissa mekoissa langat ovat samat, mutta mallit vähän erilaiset.

Virkkasin sandralle Novitan Palma-langasta yhden hatunkin, mutta siitä tuli hiukan liian pieni (onneksi ei hätää, sen saa joulupukin konttiin), joten tänään sit aloitin tekemään uutta samanlaista, mutta puolta numero isommalla koukulla, jos vaikka nyt tulis sopivan kokoinen.

Ainiin, Sandra kävi ensimmäisen kerran elämässään kampaajalla/parturissa viime viikolla. Olen itse kaikki edelliset kerrat leikannut tytön hiuksia. Ja oli tosi reipas. Äiti on todella ylpeä tyttärestään. Sai vielä kaupanpäälliseksi letit ja kauniin pinkin sydämen värillä hiuksiinsa ja tietysti vielä kimalletta.

1966225.jpg